fredag 3 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Nu är jag inte sådär jättepepp på att göra någon tatuering än på ett tag eller två, men jag kan ändå tycka att tatueringar med text är rätt fina! Däremot att hitta ett citat från en låttext man alltjämt vill ha på sig.... -det var inte det lättaste. Satt och funderade & googlade en lång stund igårkväll.

Menar, det bör ju både vara något tänkvärt, och helst en bra låt dessutom! Men det jag till sist kom fram till under dagens shoppingrunda med grannen. Att tatueringen under pistolhot i sånafall blir:
"You are the sunshine of my life", med Stevie Wonder!


Okej, skönt att ha den här kategorin avklarad iaf! :)
-Och ja.... jag sa ju att jag är tämligen ringrostig på att blogga. Amningshjärnan är nog kvar än ett tag, fastän jag numer ammar ungefär 50% mindre än jag gjorde i somras/höstas. Känner att jag har svårt att sätta mig ned och koncentrera mig på obestämd tid. Rätt vad det är så kan ju nån vakna/vara gnällig/hungrig. Nu ammar iaf jag på morgonkvisten, på em/kväll. Och ger henne en sista slurk innan hon ska sova. Resterande måltider är det förmiddagsgröt, barnmat till lunch och lite fruktpuré på em samt kvällsgröt. En hel massa mål, men det känns skönt att slippa sitta i soffan o amma i tid och otid!! Skönt också på det sättet att man kan vara borta ett par timmar mitt över dagen på ärenden, njuta av egentid eller göra andra måsten som dyker upp!


1 kommentar:

  1. Åh! Låttexter är väl inte så strategiskt. 20 år senare kanske inte en kotte känner igen texten. I så fall ska man verkligen göra det bara för sin egen skull för att man själv vill minnas en låttext.

    Största anledningen till att jag inte har tatuering är att jag aldrig skulle kunna besluta mig om motiv... massiv beslutsångest för sådana saker ;)

    SvaraRadera