lördag 25 januari 2014

En årskrönika om året 2013 (lite sent)

”Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?”
Väntade barn, och var med om det stora i att föda fram en liten mini-människa! 
”Hur har ditt 2013 varit?”
Omtumlande, oändligt mycket ledig tid på ett sätt, men oändligt lite tid på ett annat. Inrutad tillvaro mellan amning, blöjbyten, tidiga morgnar, fikat mycket.... Har spenderat många timmar i soffor och på golv! 
”Blev du kär i år?”
Ja, i en liten flicka..... -vår fina Sofia!
”Vilket datum från 2013 kommer du aldrig att glömma?”
15:e maj när vattnet gick, och dagarna till den 17:e maj när hon föddes! 
”Vad är din största framgång 2013?”
- Se de övriga frågorna, slapp studielånet!
”Bästa köpet?”
Barnvagnen vi köpte av min kollega, betydligt bättre att köra än den första vi köpte
”Vad spenderade du mest pengar på?
barnsaker... kläder & leksaker
”Gjorde någonting dig riktigt glad?”
Den härliga sommarvärmen i maj/juni!
”Vilka låtar kommer att påminna dig om år 2013?”
Magnus Ugglas version av "Jag och min Far"
”Vem har du umgåtts mest med?”
Med lilla S och sambon P, och våra grannar... -eftersom vi ju mestadels hållit oss på hemmaplan under 2013
”Har du haft ett förhållande under 2013?”
ja, med sambon P såklart!
”Är det något du saknade år 2013 och vill ha tillbaka år 2014?”
Lite mer utomhusvistelse på sommaren skulle inte sitta fel, det hoppas jag på inför 2014
”Vad gjorde du på din födelsedag?”
Var på hemmaplan, så det vanliga... typ skötte S, men bjöd även familjen på fika och öppnade paket. 
”Finns det något som skulle kunna ha gjort ditt 2013 bättre?”
Bättre sensommarväder, mindre blåsigt typ... 
”Vem saknade du?”
Min farmor, lite mer socialt umgänge vissa dagar
”Vad vill du säga till dig själv inför 2014?”
Att försöka njuta av nuet med S, och inte längta så mycket till sånt som händer längre fram, bli bättre på att unna mig egentid
Fem händelser som varit bra det här året?
1 Lilla S födelse såklart!
2 Båtturer
3 Semesterresan till Finland och weekend till Stockholm
4 Att så många nära och kära kunde komma på S dop
5 Alla trevliga nya människor vi träffat via BVC-föräldragruppen
Fem händelser som varit sämst det här året?
1 All blåst och regn hela hösten
2 Ingen snö på julafton
3 Vänja sig med annan ekonomi
4 Inte kört någon moppe
5
Vad har du lärt dig i år?
Lägga mig tidigt & gå upp tidigt
Blev året som du har tänkt dig?
Både ja och nej!
Vilka kläder har du använt mest?
Amnings bh´s, och munkjackor
Ångrar du något?
nej, inget tror jag...
Årets tre roligaste fester?
Wheels, kräftskivan och nyårsmiddagen (så många fler fester har det inte blivit direkt)
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Många halva filmer, eftersom man gått isäng tidigt
- Game of Thrones
Vad är det vackraste du fått i år?
- Blombuketten jag fick på morsdag!
Årets bästa sms?
- Det var nog de vi skickade till nära & kära som stolta nyblivna föräldrar!
Hur många har du varit kär i?
3 st... karln, dottern och katten!  :)
Vad är det bästa du har läst?
Har inte läst någon bok under 2013, tror jag... ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar