torsdag 22 november 2012

Väntar barn!


Nu känns det som att jag äntligen kan lossa lite på det stora hemliga som vi vetat sen i mitten av september, -att vi väntar en liten kotte till våren! (Närmare bestämt i mitten av maj). För någon vecka sen var vi nämligen och fick en första glimt på hur lill*n ser ut. Vi fick även kollat hur det stod till med kromosomrisk etc, både genom ultraljud och ett blodprov som jag fick lämna för ett par veckor sedan! Vi fick iaf fina siffror på samtliga områden, så det känns som en stor lättnad! Efter den undersökningen så började vi så smått berätta för våra nära och kära.

Häromdagen har jag berättat för chef och kollegor. Det känns som ett steg i processen att göra det mer verkligt, att få berätta... verkligen ta orden i munnen och förstå, för ibland känns det overkligt än. Mår väldigt bra nu tycker jag, hade inget klassiskt morgonillamående... det var snarare kvällstid jag inte kände för mat och mådde lite tjyvigt och var väldigt trött o frusen. Nu tycker jag att jag är piggare, men har fått lite ryggont ibland dock.

I mitten av december hoppas vi få en lite tydligare bild, och kanske även få veta om det är en han eller hon. Då ska vi göra ett sk rutinultraljud, ska bli spännande! Och innan dess hoppas jag även få känna lite rörelser!


3 kommentarer:

  1. Jag säger GRATTIS även här! Riktigt roliga nyheter!
    /Therese

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken söt liten parvel. Vilka små söta armar! Det är ju bara hur gulligt som helst även om det är en otydlig bild. :)
    Vad kul att ni tänker avslöja vad det blir! Det blir en julklapp att vänta på för oss nyfikna.

    SvaraRadera
  3. Hm... min kommentar kom inte med! Skrev redan för flera dagar sedan, men tydligen gick det inte igenom.
    Nåja, jag har ju lyckönskat live med :)

    Therese

    SvaraRadera