måndag 26 november 2012

Ont i ryggen

Jag slapp ju det där värsta illamåendet som sagt, men nu har en annan krämpa infunnit sig.... får emellanåt dödligt ont i ena sidan av svanken. Värst är det om jag suttit lite halvsnett i soffan vid tv:n eller när jag ska vända mig i sängen. Jag har iaf läst mig till både vad det beror på och vad man kan göra åt det, har börjat med att ha en liten kudde mellan knäna när jag sover på sidan. Får även kämpa nu som en tok för att inte sitta med benen i kors...


Annars så har jag jobbat två väldigt lugna pass i helgen, väldigt skönt! På lördagen gjordes lite inköp till boendet, och därefter åkte jag och enda(!) brukaren "hem" till mitt samhälles Julmarknad! Väldigt trevligt att gå runt bland borden och kika, därefter åt köpte vi varsin julskinksmörgås och drack lite glögg. -gott, gott! Peter och våra grannar dök också upp mot slutet när det var lottdragning. Jag hade köpt tre lotter á 10;- och  brukaren köpte en lott. Det var rätt fina priser nämligen, och tror ni inte att jag går och vinner på alla mina tre lotter?!!! Jag vann en påse lakrits, en stor tunnbrödspåse och en jättefin pastagryta med ånginsats och pastaredskap! Därefter åkte brukaren tillbaka med taxi till boendet, och jag fick sluta lite tidigare. Vart då bjudna över till grannarna på kaffe och nybakta marknadsmunkar, mums!


Idag är jag ledig, tänkte försöka städa litegrann här hemma och gå en promenad nu mitt på dagen. Ikväll får vi en middagsgäst, så det blir lite förberedelser för middagen också.



1 kommentar:

  1. Jag har ett tips. Köp ett glidlakan du kommer älska det! Då kommer du kunna sova när du vänder dig på natten. Kram

    SvaraRadera