måndag 14 mars 2011

Zumba

Jag hann inte vara hemma mer än någon timme eller så mitt på dan idag innan jag högst motvilligt fick kliva upp ur den sköna soffan för att packa träningsväskan. Kände mig inte så peppad på en eftermiddag med övriga hälsoinspiratörerna i stan... Men väl på plats så var det ju mestadels trevligt att få återse min "gamla" mysiga träningsanläggning! Det var genomgång om ett nytt dataforum och erfarenhetsutbyte gruppvis, därefter fika och rundvandring. Eftermiddagen avslutades sedan med att vi fick "prova-på" Zumba, men åtminstone jag och kollegan jag gick med blev rätt besvikna på instruktörstjejjen. Hela kursgänget kommer alltså och ska få prova på Zumba, och instruktören frågar gruppen om någon provat förut. Varvid någon enstaka räcker upp handen...

Då tycker man ju att passet inte ska genomföras likt ett standardpass på valfri träningsanläggning. Nej, då kanske man skulle prioritera att visa de olika grundläggande stegen i början av passet och förklara att: "vill man göra rörelsen svårare så kan man göra såhär". Inget sånt gjorde hon utan hon bara körde på.

Det mest positiva med eftermiddagen var att man fick stanna kvar efteråt och nyttja anläggningen! Synd bara att klockan redan nästan var 17.00, men jag hann med att njuta av solsimulatorn och en stund i en varm källa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar